W związku z wyjazdami wakacyjnymi Polaków ruszyła wakacyjna kampania społeczna Ministerstwa Infrastruktury, Sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, pod hasłem „Nie testuj prędkości na rodzinie. Włącz Myślenie”.
Przez okres letni będą prowadzone działania zapewniające dotarcie do kierowców i ich rodzin w celu zwiększenia świadomości na temat bezpieczeństwa podczas jazdy, w szczególności w tak wrażliwym okresie, jakim są wyjazdy wakacyjne.
Podstawową przyczyną wypadków drogowych jest nadmierna prędkość. Dlatego głównymi założeniami kampanii są: zwrócenie uwagi publicznej na problem zagrożeń, jakie stwarza jazda z nadmierną prędkością, wywołanie publicznej dyskusji, co robić, aby spadek liczby wypadków drogowych był tendencją stałą, oraz przede wszystkim budowa społecznego ruchu nieakceptacji prędkości.
[GALLERY=30]
Kampania skoncentrowana jest w mediach:
- outdoor na stacjach benzynowych na głównych trasach prowadzących do miejscowości wypoczynkowych. Plakaty z hasłem kampanii pojawiły się na dystrybutorach paliw.
- komunikacja internetowa na portalach tzw. lokalizatorach – wyznaczających trasy dojazdów na wakacje: zumi.pl, docelu.pl, mapa.pf.pl, maps24.interia.pl oraz portalach: gazeta.pl, onet.pl, w sieci media regionalne,
- spot w wybranych stacjach radiowych.
Uzupełnieniem kampanii społecznej są działania promocyjne podczas akcji „Lato z radiem”, realizowanej przez Polskie Radio w okresie wakacyjnym w 20 miejscowościach w całym kraju.
Źródło: Krajowa Rada BRD