Problem nadmiernej ilości tragicznych wypadków drogowych jest istotnym problemem społecznym ze względu na nieustannie dużą liczbę ofiar śmiertelnych. Świadomość o skutkach wypadków drogowych, które są wynikiem często lekkomyślności lub małej wiedzy, jest bardzo istotna. Poniżej zestawiono kilka pomysłów, mających pobudzić wyobraźnię i zwiększyć świadomość społeczeństwa o tragicznych konsekwencjach niektórych złych nawyków – wybrane kampanie społeczne mijającego roku.
Samochód wiezie życie
Kanadyjska kampania „Impaired driving tears families apart” (Jazda pod wpływem rozdziela rodziny) przedstawia zrozpaczone rodziny, które pojawiły się na tylnych szybach aut. Celem kampanii było przypomnienie odbiorcom, że konsekwencje wypadku drogowego dotyczą całej rodziny, a nie tylko głównego poszkodowanego. Skutki wypadków mogą być różne – więzienie, śmierć czy poważny uszczerbek na zdrowiu – nigdy jednak nie ograniczają się do jednej osoby.
Źródło: http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,2241,samochod_wiezie_zycie
Zabójstwo przez telefon.
Indyjska kampania pod hasłem „Don’t talk when he/she drives” („Nie rozmawiaj, kiedy on/ona prowadzi”) -reklamy ukazują wypadek samochodowy nie z perspektywy kierowcy, lecz osób po drugiej stronie linii telefonicznej. Uświadamiają, że są oni współodpowiedzialni za ryzyko, które ponoszą kierowcy rozmawiający przez telefon w czasie jazdy.
Źródło: http://www.kampaniespoleczne.pl/kreacje,2060,zabojstwo_przez_telefon
Wybrane spoty o istotności zapiętych pasów bezpieczeństwa, odblaskach ratujących życie i złym nawyku czytania i pisania sms-ów podczas jazdy.
źródło: get more social – fanpage
źródło: Karl Lagerfeld.com
źródło: Volkswagen.de